UZ POMAGAČE DO INKLUZIJE II - UDRUGA ZA AUTIZAM POGLED
Udruga za autizam “POGLED” iz Nedelišća djeluje na području sjeverozapadne Hrvatske, od lipnja 2009. godine. Trenutno ima 145 nominalnih članova od kojih su 142 djeca, te još 3 odraslih osoba s autizmom. Osim nominalnih članova udruga ima i redovne članove (roditelji djece s autizmom), članove prijatelje, članove stručne suradnike kao i 4 pravne osobe. Autizam je biološki poremećaj (stanje) mozga, koji se najviše očituje nedostatkom komunikacije, govora i socijalizacije. Djeca i osobe s autizmom imaju velikih teškoća u primanju informacija i interpretiranju istih. Poremećaj može varirati od veoma teškog (usljed kojeg djeca i osobe ne mogu samostalno obavljati ni najosnovnije radnje poput uzimanja hrane ili obavljanja nužde, do blagog poremećaja u senzoričkoj integraciji kod kojeg su djeca i osobe visoko funkcionalni i sposobni su za školovanje u redovnim školama, uz pomoć asistenata i mogu dostići visok stupanj samostalnosti u životu). Česta je pojava višestrukih poremećaja tako da osim autizma mogu imati i epilepsiju, kompulzivno opsesivni poremećaj, cerebralnu paralizu ili drugo. Odlični rezultati u radu s djecom s poremećajem iz spektra autizma postižu se kad se djeca uključuju u rehabilitacijske postupke u njihovoj najranijoj dobi.
Udruga za autizam Pogled
622
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-622,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

UZ POMAGAČE DO INKLUZIJE II

Ministarstvo znanosti i obrazovanja, projekti udruga koje pružaju usluge pomoćnika u nastavi učenicima s teškoćama u razvoju za 2017/2018

Partneri u projektu: OŠ Mursko Središće, OŠ Belica, OŠ Sveta Marija, 1. OŠ Čakovec, 3.OŠ Čakovec, COO Čakovec, Grad Čakovec i Međimurska županija

 

Županija provedbe: Međimurska županija

 

Proračun: 357.000,00 kn

 

Opći cilj projekta je: Pridonijeti integraciji i inkluziji djece s poremećajem iz spektra autizma i srodnim teškoćama u razvoju u redovan sustav odgoja i obrazovanja.

 

Specifični cilj projekta: „Uz pomagače do inkluzije III“ je uspješan početak ili nastavak školovanja 10 djece s teškoćama u razvoju uz osobne pomoćnike u nastavi.

 

Izravni korisnici projekta su: 10 djece s poremećajem iz spektra autizma i/ili srodnim poremećajima, te njima pridruženih 10 osobnih pomoćnika u nastavi.

 

Neizravni korisnici su :

  1. Razrednici djece s autizmom, djelatnici i stručni suradnici škola.
  2. OŠ Mursko Središće, srednja Tehnička škola čakovec, I. OŠ Čakovec, OŠ Sveta Marija, OŠ Belica, COO Čakovec 3.OŠ Čakovec, grad Čakovec i Međimurska županija
  3. Roditelji i obitelji djece s teškoćama u razvoju uključenih u redovnu nastavu uz asistente.
  4. Djeca polaznici osnovnih i srednje teh. škole i COO Čakovec, najviše djeca iz razreda kojeg polaze djeca s teškoćama u razvoju) i njihove obitelji.
  5. Obitelji djece polaznika navedenih škola,šira zajednica.

 

Rezultati za vrijeme trajanja projekta:

  1. Uspostavljena je međusektorska suradnja.
  2. Odabrano 10 asistenata/pomoćnika u nastavi.
  3. 10 djece s teškoćama u razvoju integrirana su u škole ili uspješno nastavljaju školovanje s pomagačima u nastavi.
  4. Organizirana je podrška pomoćnicima i djelatnicima škola kroz edukacije
  5. Iskustva su prenijeta na sve dionike u projektu.
  6. Pojam integracije obuhvaća uključivanje djece s teškoćama u razvoju u redovni sustav odgoja i obrazovanja dok se u suvremenoj odgojno-obrazovnoj praksi, temeljenoj na humanističko-razvojnoj teoriji, afirmira pojam inkluzije djece s teškoćama u razvoju u redovan sustav odgoja i obrazovanja s naglaskom na njihovu osobnost i specifičnost razvoja, te njihovo pravo da budu uključeni u redovni sustav odgoja i obrazovanja. Ona pretpostavlja višu razinu uvažavanja djece s teškoćama u razvoju, kao ravnopravnih sudionika u sustavu, bez njihovog izdvajanja u posebne uvjete, a uz osiguravanje posebne pomoći bilo kojem djetetu kada god je ona potrebna. Inkluzija je, dakle, sustavni proces spajanja djece s poteškoćama s djecom bez poteškoća iste dobi, u prirodnom okruženju u kojem se djeca igraju i uče.
ministarstvo_znanosti